nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2015-09-01 07:09:44

Fokusera så lite som möjligt på jobbet, speciellt när du inte är där. Och försök sedan minnas det där med att inte bekymra sig om morgondagen, fåglarna som får mat osv...

Postat av: Madde

Publicerad 2015-09-01 10:13:03

Det här är inget direkt tips men: Kämpa på så gott du kan utifrån dina egna förutsättningar och klappa dig själv på axeln för att du gör så gott du kan:) Att få ett bra liv behöver inte grunda sig på ett arbete som man utför på en arbetsplats. Mvh Madde

Postat av: Ellie

Publicerad 2015-10-05 12:35:24

Jag tror mycket handlarom att inte låta jobbet styra ens liv utanför arbetstiden. Att kunna lämna jobbet både fysiskt, mentalt och känslomässigt. Självklart måste man tillåtas processa saker som har hänt under dagen en stund efter jobbet - prata av sig, eller hurman föredrar att göra det på, men utan att det övergår i ältande. Kanske behöver man bestämma ett början och ett slut på processandet, t.ex. 10min från och med nu, och sen släppa det och försöka njuta av fritiden. Sen tror jag det också handlar mycket om hur mycket man jobbar. Att ändra normen till 35h arbetsvecka kan ju vara en början, eller att gå ner i arbetstid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela