nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Ännu en onsdag.

Publicerad 2018-10-03 18:27:05 i Att ta hand om ett barn., Livsnjuteri, Tacksamhet i det lilla,

Det blåser kalla vindar och höstlöv rasslar förbi. Jag älskar det. E sitter i vagnen och pekar ut alla ekollon som vi går förbi. Det är MÅNGA. Med andra ord ett gediget arbete, det där att vara ekollon-ansvarig. 

Vi går förbi det lokala konditoriet och jag unnar mig en hämtlatte. Den sippar jag på medans E undersöker löv, beundrar fäljarna på en parkerad bil och testar djupet i vattenpölar. 

Sen går vi till öppna förskolan. Där ser jag till att E inte gör de andra bebisarna till roadkill med hjälp av lära-gå-vagnen eller kastar sig med huvudet före utför rutschkanan, men annars sköter han i stort sett sig själv. Varje gång tvärbanan kör förbi utanför fönstret släpper E allt han har för händerna och tecknar "tåg". Han är totalt ointresserad av sångstunden, men applåderar ändå entusiastiskt vid varje sångs slut. 

Sen går vi hem och sover. E möblerar frenetiskt om sängen i en kvart och attacksomnar sedan med huvudet mot min bröstkorg. Jag halvsover med näsan i hans hår. Ute viner höstvinden. 

Det är snart 6 veckor sedan jag började jobba. 

Men det känns fortfarande som att jag bara lever för dagar som den här. 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela