nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Det släckta ljuset i tunneln.

Publicerad 2018-10-20 13:44:09 i Att ta hand om ett barn., Glädje och Sorg,

Förra gången jag bloggade hade det varit prövosamma dagar, men jag såg ljuset i tunneln. 

Jag hade fel. 

Just när jag trodde att våra förkylningar höll på att läka ut så tog de ny kraft. Jag blev hemma från jobbet med värkande huvud och väsande lungor. En karensdag som vi verkligen inte alls hade råd med.

På onsdagen var jag på benen igen och åkte med E till Mulle Meck Parken. Innan jag fick barn kunde jag för mitt liv inte förstå varför man åker över halva stan för en viss lekpark. Nu förstår jag grejen. Lyckan i E:s ögon var värd varenda minut på kollektivtrafiken. 

(null)

(null)

(null)

Solen lös. Hösten var ljuvlig. På eftermiddagen cyklade vi alla tre till lilla Essingen och åt kardemummabullar vid vattnet. E sorterade grus. Jag började tänka att allt nog skulle bli bra nu. 

(null)

(null)

Jag hade fel. 

E fick feber igen. Efter min första dag tillbaka på jobbet i torsdags kom jag hem till en rödgråten, feberblossande liten pojke. Han satt med sin låda av ekollon och sorterade dem medan tårarna strömmade nedför kinderna. Jag grät inombords. Förbannade allt vad mikro-organismer heter. Om det är såhär NU fattar jag inte hur det kommer bli nästa höst då E börjar förskola. 

(null)

Den tillfälliga lösningen med en förälder sovandes i vardagsrummet permenterades och jag avskyr det. 

Annars då?
Jo, majoriteten av E:s "ordförråd" börjar numera på bokstaven M, och det börjar bli svårt att hålla isär...

Moo=mormor
Mamma=mamma
Maaa=pappa
Mmmmm=jag vill äta den (används oftast på mosad, rutten frukt vid vägkanten och gröna ärtor från frysen)
Moji=Moster, alt valfri släkting
Mej=Barnprogrammet Miffy
Mia= stövlarna med katter på

Kommentarer

Postat av: Mom

Publicerad 2018-10-20 14:57:45

Det är nu han bygger upp immunförsvaret... Det ska väl hjälpa inför förskoletiden.

Svar: Tycker personligen att det är en ganska mesig tröst. Framförallt med tanke på att det finns ca 6000 olika förkylningsvirus och alla muterar till en ny form inför ny säsong.
nuvilljaglevaigen.blogg.se

Postat av: Mom

Publicerad 2018-10-20 19:37:01

Även mesiga tröster kan va bra. Vissa lurar sig igenom hela livet på det sättet! 🤪😬🤔

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela