nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Hjältar och frestelser.

Publicerad 2018-10-23 11:10:55 i Att le inombords, Att ta hand om ett barn., Glädje och Sorg, Tacksamhet i det lilla,

Helgens hjälte 1
Maken som gav upp sin rättmätiga sovmorgon i söndags så att jag fick sova ut eftersom min förkylning tagit nya tag. 

Helgens hjälte 2
Vän E som trotsade smittorisken, kom och lekte med vår lilla vildbas i några timmar så att vi fick vila. Utfodrade honom, fick honom att städa upp alla sina utspridda ekollon , borstade hans tänder (något vi själva sällan lyckas med nuförtiden), läste en bok och sövde honom för natten.
(null)

För övrigt började jag och maken ett 6-veckors sockerstopp igår. Det har nämligen flippat ut lite på senaste tiden. När vi frågade vän E om hon trodde vi skulle klara det så skrattade hon rått. 

Och detta är vad som mötte mig i lunchrummet då jag släpade min förkylda hjärna till jobbet idag:
(null)

Motarbetad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela