nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Om bröllop, ekollon och Peter Göbacks byxor.

Publicerad 2018-10-09 18:48:37 i Att le inombords, Att ta hand om ett barn., Glädje och Sorg, Livsnjuteri, Tacksamhet i det lilla,

Föregående helg kom och gick innan jag hann blinka. E:s mormor (aka "Moo") var på besök för att samla ekollon tillsammans med E. Detta visade intresse för hans ekollon-hobby verkade imponera storligen på E som två mornar i rad började dagen med att fråga efter "moo?". Det finns numera ekollon överallt i vårt hem. 

Ekollon hittade i min handväska...
(null)

På fredagens eftermiddag tog Moo med sig E ut på ekollonjakt och jag och maken gjorde det som småbarnsföräldrar gör när de har barnvakt och lämnas ensamma med en säng i två timmar........Sov som två klubbade sälar.

Sen gick jag och Moo på Cirkus för att se Peter Göback ta av sig byxorna på scen. Två gånger. Därimellan sjöng han lite också. 
(null)

På lördagen gifte sig våra grannar. Bruden, som är en väldigt liten och tunn varelse, plockade mitt under vigselgudtjänsten upp en enorm gitarr och brände av ett imponerande solo på Kents Utan dina andetag, så att inte ett öga var torrt. Sen höll prästen vigseltal medans brudparets 9-månaders bebis höll ett parallellt vigseltal som innehöll många ljudliga och glada DADADA! (Jag antar att budskapet var nått i still med Gud är god!) Efter det åt vi vegansk trerätters på ljuvliga Wintervikens festvåning medans tidigare nämnda bebis försökte äta brudbuketten. 

(null)

Helgen avslutades efter Moos hemfärd med en liten skogsutflykt där jag och E noggrannt beundrade och samlade ihop höstlöv;

(null)

Som blev en liten höst-installation på vårt köksbord...

(null)

...och ett litet "bus" på grannarnas ytterdörr. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela