nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

En magisk bal.

Publicerad 2018-09-16 20:11:17 i Livsnjuteri,

I lördags kväll var maken och jag på fantasy-bal arrangerad av sci-fi-bokhandeln. Arrangemanget hade titeln "En magisk bal" och det var det sannerligen. Vi hade preppat utklädnad i flera veckor och Syster Yster var inhyrd som barnvakt till E. 

Aldrig förut har jag varit på en maskeradfest med så många människor som satsat 110% på sin utklädnad. Bara att stå i kö för att komma in till festen var en fröjd för ögonen och fantasin. Resten sägs bäst med bilder:

Jag och maken var typ (punk)alver. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

I kön för att komma in hamnade vi  bakom ett par kentaurer...
(null)

...och en kvinna med drakbo i håret. 
(null)

Stämningen var mycket hög redan i kön utanför. 
(null)

(null)

Konferencier för kvällen var en skäggig operasångare i en enorm rosaglittrig balklänning. 
(null)

Det var dans-show med coola ljuseffekter. 
(null)

Och pardans till livemusikers tolkningar av disneylåtar. 
(null)

Fyra av mina favorit-kostymer på andra:
(null)

(null)

(null)

(null)

Men snyggast var nog ändå vår vän E som var halv-drake (s.k. "Ityasaari")
(null)

(null)

(null)

På borden låg härligt nördiga förslag på samtalsämnen. 
(null)

Och på damernas toalett fanns hela faunan representerad. Där kunde man stå länge och bara beundra alla andras finurliga utklädnader. 
(null)

Magiskt helt enkelt. 
Och alltför snabbt var det slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela