nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Ett steg bakåt, två steg fram.

Publicerad 2018-09-20 15:23:24 i Att ta hand om ett barn., Glädje och Sorg, Livsnjuteri, Tacksamhet i det lilla,

I måndags kom bakslaget som uteblev i fredags. På jobbet hade de "glömt bort mig" så inga patienter fanns inbokade. Jag hade bokstavligt talat ingenting att göra. Efter två timmar av att rulla tummarna bad jag om att få kompa ut och gå hem. Väl hemma var det ingen som behövde mig heller. E lyfte knappt ett ögonbryn då jag kom in genom dörren. Där åts, sovs och lektes det helt utan mina insatser. 

Min slutsats var att jag numera är uträknad på alla fronter och inte längre behövs nånstans. Gråt mot makens axel. 

Veckan har dock hämtat sig efter det. 
Igår var det onsdag och en sån där härlig onsdag då ingenting var planerat. Inga måsten. Bara jag och min lilla familj. Det var en dag då det var sommar och höst samtidigt. På morgonen gick jag och E till lekparken där E praktiserade sin senaste besatthet: att samla ekollon. 

(null)

(null)

(null)

När vi kom hem hade maken bytt lakan i alla sängar, satt igång tre tvättmaskiner och stod och skrubbade insidan av kylskåpet. Han har helt förstått mitt kärleksspråk. 

Efter en powernap cyklade vi alla iväg på en miniupptäcktsfärd. Hittade en ny lekplats och ett nytt cafe. Det var livet när det är som allra bäst. 

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela