nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Inte så mycket nytt under himmelen.

Publicerad 2018-09-23 06:17:15 i Att ta hand om ett barn., Fibromyalgi, Funderingar, Glädje och Sorg, Tacksamhet i det lilla,

Jaha. 

Dagarna går. Jag har känslomässigt ännu inte vant mig vid att vara familjeförsörjare. Varje tecken på självständighet från E är som en kniv i bröstet. Så onödigt. Det luktar höst utomhus och jag älskar det. Jag dricker lite för mycket kaffe. River mig lite för mycket på armarna. Jag har slutat läsa böcker. Jag har konstant dåligt samvete över allt som jag inte hinner med och alla som jag vill och borde träffa. När E somnat ligger jag och snusar på hans huvud. Jag funderar på att sluta blogga. Har inget mer att säga. På Friskis&Svettis avbryter jag skivstångspasset eftersom trycket från stången mot axlarna passerat smärtgränsen. Jag får fortfarande inte plats i mina pre-gravid-kläder. Det stör mig ofta. E försöker mata intet ont anande hundar med ekollon. Jag har det mest bra. Men tröttheten är handikappande. 

Kanske vänjer jag mig snart. 

(null)





Kommentarer

Postat av: Mom

Publicerad 2018-09-23 13:30:28

Att dela små saker är också värdefullt!

Postat av: Maria

Publicerad 2018-09-26 19:47:09

Fortsätt blogga! ❤️ (och skivstång mot axlarna tycker jag också är smärtsamt trots att jag inte har fibromyalgi 😬)

Postat av: Karin

Publicerad 2018-11-09 10:52:36

Fina skor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela