nuvilljaglevaigen.blogg.se

Välkommen du som har gått sönder.

Om bebis i ett mangroveträsk och det fantastiska med grodor.

Publicerad 2018-09-14 22:34:03 i Att ta hand om ett barn., Glädje och Sorg, Livsnjuteri,

Denna arbetsvecka avslutas utan tårar. Ett litet steg framåt. 

Jag slutr redan efter lunch på fredagar och mötte upp min lilla familj plus, över helgen besökande, Syster Yster för att gå på aqvaria. 

Vilken lyckoträff! Diskussionen innan hade varit om huruvida E var för liten för att uppskatta ett akvarium. Svaret är nej. Han var i total förundran. Den första halvtimmen kunde han inte sluta säga "OJ!". Under matningen av fiskarna i mangrove-träsket fick jag hela tiden hindra honom från att hoppa i. Han var mäktigt intresserad tills en av fiskarna spottade honom i ansiktet och han ansåg att det roliga var över. Då gick vi och åt majskrokar och morotskaka i caféet. 

(null)
 
Syster Yster blev photobombad av en glad (?) rocka. 
(null)

Grodorna visade sig från sin bästa sida. 
(null)

Den här grodan var definitivt ballast. 
(null)

Till min stora besvikelse var E mäkta oimponerad av just grodorna...

...Han föredrog skåpen i vestibulen. 
(null)

Jaja. En mycket bra eftermiddag var det i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag läste i en tidning om en kvinna som blivit beroende av att läsa andras bloggar och sedan blivit deprimerad eftersom hennes liv inte var så "perfekt" som deras. Jag önskar att denna bloggen inte ska vara en sådan blogg. Denna blogg är en hyllning till livet, i både glädje och sorg. I en tillvaro som inte är svartvit och inte är perfekt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela